Dieta oczyszczająca jelita ze złogów

Wbrew obiegowym opiniom, aby oczyścić jelita nie należy stosować zupełnej głodówki, która poprzez niedostarczenie odpowiedniej ilości witamin i minerałów może jedynie zaszkodzić.
Zacznijmy zatem od bazy naszej diety, na którą powinny składać się warzywa, owoce, zioła oraz płyny. Takie produkty zawierają mnóstwo witamin i minerałów, które przyczyniają się do lepszej pracy zarówno jelit, jak i całego organizmu. Najważniejsze aby wiedzieć co powinna zawierać skuteczna dieta oczyszczająca jelita ze złogów i dlaczego.

Przede wszystkim w naszej diecie nie powinno zabraknąć warzyw z rodziny krzyżowych, takich jak kapusta, brokuł czy kalafior które poza usuwaniem toksyn, wykazują potencjał antynowotworowy. Warzywa które w dużym stopniu wspomagają oczyszczenie organizmu, to również seler, pietruszka, pomidor, marchew, fenkuł, burak i inne warzywa na których powinniśmy oprzeć nasze posiłki. Owoce które należy spożywać to, granat, mandarynka, jabłko, ananas, borówki, arbuz i melon. Inne składniki, które powinny znaleźć się w naszej diecie, to; zielona pietruszka, rukola, imbir, czosnek, cytryna oraz siemię lniane które bardzo skutecznie pozbywa się z naszego organizmu wszystkiego co w nim zalega. Szczegóły dotyczące diety znajdziecie na Nie Toksynom.

Spożycie płynów w diecie:
każdego dnia rano przed posiłkiem należy wypić szklankę zakwasu z buraka bądź kapusty, a po wyjściu z takiej diety można zakwas zastąpić wodą z cytryną. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest również picie soków z warzyw takich jak seler, marchew czy pietruszka lub z owoców podanych powyżej. Napary ziołowe z pokrzywy, tymianku, skrzypu czy też czarnego bzu są także bardzo skuteczne w oczyszczaniu organizmu Należy pamiętać o spożywaniu dużej ilości wody, około 2 litrów dziennie.

Na tej stronie dowiesz się także czego powinniśmy unikać, bo podczas diety oczyszczającej jelita ze złogów kategorycznie nie powinno się spożywać produktów takich jak:

  • mięso, nabiał, wszelkiego rodzaju tłuszcze, mąki, produkty pszenne, słodycze, alkohol,
  • ziemniaki, warzywa strączkowe takie jak fasola, groch, bób, soczewica. Owoce takie jak gruszka, pomarańcz i banan.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *